شایعات تحصیلی : آیا شما فقط به معدل های بالا مشاوره تحصیلی می دهید؟

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دپارتمان ها
  4. chevron_right
  5. دپارتمان مشاوره کنکور
  6. chevron_right
  7. شایعات تحصیلی : آیا شما فقط به معدل های بالا مشاوره تحصیلی می دهید؟
شایعات تحصیلی: مشاوره کنکور به معدل های بالا

شایعات تحصیلی : آیا شما فقط به معدل های بالا مشاوره تحصیلی می دهید؟

شایعات تحصیلی : آیا سینا تهرانی فقط به دانش آموزان تیزهوشی که معدل های بالای ۱۹ دارند، مشاوره تحصیلی می دهد؟

پاسخ سینا تهرانی مشاور تحصیلی گروه درس زندگی به شایعات تحصیلی :

روزی بنده در مراسم ازدواج یکی از شاگردان سابقم که دانشجوی سال پنجم رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی است با مشاور تحصیلی ای مواجه شدم که خود را از نزدیکان آقای داماد معرفی می کرد. ایشان مشاور تحصیلی شناخته شده ای است و اگر خود را درگیر حاشیه ها و رقابت ناسالم با سایر مشاورین تحصیلی نکند می تواند یک مشاور کنکور و تحصیلی خوب باشد.

این مشاور تحصیلی به بنده گفت: « آقای تهرانی! من به شما بابت رتبه های برتری که هر ساله در کنکور سراسری دارید تبریک می گویم اما اجازه بدهید از شما یک انتقاد هم بکنم و آن اینکه این هنر نیست که شما یک عده دانش آموز نخبه با معدل های بالای ۱۹ را گزینش کرده و آنها را به رتبه های برتر کنکور برسانید! »

بنده به این مشاور تحصیلی عزیز عرض کردم : « چه کسی گفته است که من فقط به دانش آموزان با معدل بالای ۱۹ مشاوره کنکور می دهم ؟ آیا شما با همه ی رتبه های تک رقمی ، دو رقمی و سه رقمی مرکز مشاوره کنکور ما گفتگو کرده و از معدل آنها خبر دارید که چنین نقدی را بر بنده وارد می کنید؟ »

ایشان گفت: « نخیر من فقط دو نفر از رتبه های برتر شما را بواسطه آنکه در دبیرستانشان به عنوان مشاور تحصیلی فعالیت دارم از نزدیک می شناسم و می دانم که معدل هر دوی آنها چه در امتحانات نهایی سال سوم و چه در مقطع پیش دانشگاهی بالای نوزده بوده است.»

به ایشان عرض کردم : « آیا به نظر شما صرفا با استناد به نتایج آن دو دانش آموز می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که بنده فقط به معدل های بالا مشاوره می دهم »

جناب مشاور با کمی مکث گفت: « حق با شماست ! اطلاعات من در حد نتیجه ی این دو رتبه ی برتر کنکور بوده است.»

به این مشاور تحصیلی عزیز عرض کردم:

اولاَ : چه کسی گفته است، هر فردی که معدلش بالای ۱۹ باشد حتما در کنکور نیز رتبه ی بسیار خوبی کسب می کند، اگر چنین چیزی ممکن بود پس آن حدود ۲۰ هزار نفری که طبق اعلام سازمان سنجش در رشته تجربی معدلشان بالای ۱۹ بوده است قطعا می بایست همگی رتبه های خوبی در آزمون سراسری رشته ی تجربی کسب می کردند.

ثانیا : چه کسی گفته است که هر معدل بالای نوزدهی بخودی خود پتانسیل رتبه ی برتر شدن را دارد!

ثالثاَ : حداقل در میان رتبه های برتر مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور بنده فقط ۶۳ درصدشان معدلهای بالای ۱۹ داشته اند و ۳۷ درصد رتبه های زیر ۲۰۰ مناطق سه گانه ی بنده معدلهایی بین ۱۷ الی ۱۹ داشته اند که در این میان سه داوطلب هم داشته ایم که معدلشان کمتر از ۱۶ بوده اما در طی یک پروسه دو ساله و با حل مشکلات درسی خود موفق به کسب رتبه های برتر کنکور شده اند.

نتیجه گیری نهایی در مورد شایعات تحصیلی :

متأسفانه فضای مشاوره تحصیلی در ایران همانند سایر کسب و کارهای دیگر نیاز به فرهنگ سازی های خاص خود دارد. ما باید یاد بگیریم که بجای تلاش برای زیر سؤال بردن، شایعه سازی و تخریب ناجوانمردانه سایر همکارانی که در زمینه مشاوره تحصیلی فعالیت می کنند با دیده ی احترام به آنها بنگریم، بقول پیتر دراکر پدر علم مدیریت نوین، یک کسب و کار زمانی می تواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد که ابتدا به رقبای خود احترام بگذارد و سپس با شناسایی نقاط مثبت و منفی آن و بدون آنکه رقبایش را تخریب کند به طراحی استراتژی های موفقیت کسب و کار خود بپردازد.

بنده یعنی سینا تهرانی باید اعتراف کنم که درس های بزرگی از سایر مشاوران مدیریت و نیز تحصیلی کشور گرفتم حتی درسهای بزرگی از مشاورانی آموختم که به من و خانواده ام ناسزا گفتند. آنها باعث شدند تا من بهترین مسیرهای پیشرفت را کشف کنم. آنهایی که از نزدیک مرا می شناسند می دانند که سینا تهرانی رقیب هیچ مشاور تحصیلی یا کنکوری نیست و به همه ی آنها نیز احترام می گذارد. ضمن اینکه اساسا نوع مراجعین مرکز مشاوره تحصیلی بنده با سایر مشاورین متفاوت است و اینرا می توان از شرایط سختگیرانه ای که در انتخاب شاگردانم اتخاذ کرده ام بخوبی متوجه شد.

زیرا من همواره یک شعار معروف دارم و آن اینکه : « زمین من ، قوانین من و بازی من »

و این یعنی همانگونه که یک متقاضی حق انتخاب مشاور تحصیلی خود را دارد، من نیز این حق را دارم که دانش آموزانم را انتخاب کنم ، البته نه صرفا با معیار تیزهوش بودن یا معدل بالا بلکه با معیارهای شخصیتی و انسانی ای که برای من ارزش والایی دارند. »

 

منبع مقاله شایعات تحصیلی : مطلب اختصاصی گروه مشاورین درس زندگی

نتیجه‌ای پیدا نشد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
question