دپارتمان آی کیو یا تقویت حافظه

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دپارتمان آی کیو یا تقویت حافظه

دپارتمان آی کیو

مرکز تقویت حافظه و افزایش دقت

مرکز مشاوره علمی و تخصصی افزایش آی کیو ، تقویت حافظه ، افزایش تمرکز ، رفع افسردگی ؛
کنترل استرس و کاهش بی دقتی با بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاههای بهبود عملکرد مغز و
دانش فارغ التحصیلان دانشگاههای استنفورد و آکادمی B.M.C فرانسه
————————-
ویژه دانش آموزان ، دانشجویان ، دبیران ، اساتید دانشگاه و صاحبان کسب و کارها

تقویت حافظه و افزایش تمرکز به کمک تازه ترین دستاوردهای علمی جهان

تاجر بسیار موفقی می گوید: بارها پیش آمده که جای پارک اتومبیلم را فراموش کرده ام. نازنین ۲۷ ساله هم که مدیر یک هتل ۵ ستاره است، مدتی است که از افزایش تصمیم های اشتباهش به ستوه آمده. نیوشا دانش آموز سال سوم تجربی با وجود مطالعه زیاد، مطالب را خیلی سریع فراموش می کند، او همچنین بخاطر بی دقتی های فراوان در حل مسائل تشریحی و تست های کنکور مدام خود را سرزنش می کند. مرجان دانش آموز پیش دانشگاهی نیز خود را فردی بی استعداد می داند زیرا مجبور است تا هر مبحث درسی را چندین بار بخواند تا خوب یادبگیرد. مهتا که سال گذشته در کنکور شرکت کرده است از استرس شب امتحان و بیخوابی های آن متنفر است و می ترسد امسال نیز همان اتفاقات تلخ در سرجلسه آزمون تکرار شود.

آقای مهرداد که از بچه های خوب دبیرستان انرژی اتمی تهران است از عدم تمرکز و حواس پرتی هایش در هنگام مطالعه رنج می برد. خانم دکتر میانسالی که استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران است دچار فراموشی کوتاه مدت شده و می گوید بارها فراموش کرده ام که برای چه کاری از جایم برخاسته بودم.

برای رفع این مشکلات چه باید کرد؟
نقص حافظه چیزی است که قابل پیشگیری و برگشت پذیر است. حتی حافظه افرادی نظیر مرجان که خود را بی استعداد می دانند نیز می تواند فوق العاده شود. شما در هر سنی که باشید می توانید یک حافظه بسیار کارآمد و سالم داشته باشید.
دپارتمان تقویت حافظه و تمرکز درس زندگی که مجهز به پیشرفته ترین دستگاههای بهبود عملکرد حافظه است به کمک متخصصین خود که فارغ التحصیلان دانشگاههای برکلی و استنفورد هستند و با تکیه بر تازه ترین دستاوردهای جهان علم؛ اقدام به حل اختلالات حافظه ای ، افزایش تمرکز، رفع ترس و استرس ، تقویت هوش، کاهش بی دقتی و افزایش ضریب تصمیم گیری های درست افراد می نماید.

مرکز تقویت حافظه و افزایش تمرکز

خدمات دپارتمان حافظه گروه درس زندگی در یک نگاه

مجهز به پیشرفته ترین دستگاههای بهبود عملکرد حافظه

تقویت حافظه
search
افزایش تمرکز حواس
افزایش دقت
کنترل استرس

مهمترین مشکلات مراجعین به دپارتمان تخصصی آی کیو

  • عدم تمرکز

    قطعا برایتان پیش آمده که تلاش کرده اید تا بر روی یک موضوع خاص متمرکز شوید اما ناخواسته ذهنتان به سوی مسائل دیگر و یا افکار منفی جلب شده است در این حالت می گویند ذهن شما مهارت لازم برای تمرکز بر روی موضوع اصلی را ندارد.

  • سوء ارجاع یا بی دقتی

    اگر در محاسبات ریاضی و استفاده از اعمال ضرب، تقسیم، منها و جمع دچار اشتباه میشوید و یا فرضاً در حل یک تست به گزینه ۲ رسیده اید اما گزینه ۴ را وارد پاسخنامه کرده اید و از همه بدتر با روش حل یک مسئله دیگر اقدام به حل مسئله ای خاص نموده اید و به پاسخ اشتباه رسیده اید، حافظه شما دچار مشکل سوء ارجاع یا به زبان ساده؛ بی دقتی شده است.

  • حدس پذیری

    تصور کنید دبیر شیمی تان بدرستی مطلبی را به شما آموزش داده اما دبیر دیگری عکس آن مطلب را می گوید. حال ذهن شما بدون اینکه بطور دقیق صحت دیدگاه دبیر دوم را بررسی کند، تصویر این برداشت اشتباه را بخاطر می سپارد و در هنگام حل یک مسئله آنرا به یادمی آورد. در چنین حالتی می گویند حافظه شما دچار مشکل حدس پذیری شده که مشکلی بسیار فراگیر در میان مردم است.

  • پیش داوری

    پیش داوری حافظه باعث می شود تا شما بر اساس نگاه و زاویه دید دلخواهتان، شکل حافظه را تغییر داده و باعث شوید تا اطلاعات یا خاطرات ثبت شده در حافظه ی تان به آن صورتی که دوست دارید، یادآوری شوند نه آنگونه که واقعا بوده است. این مشکل اغلب در روابط میان افراد و به ویژه روابط عاطفی یا عاشقانه خود را نشان می دهد. این مشکل در مطالعه دروس مفهومی هم وجود دارد، به عنوان مثال؛ دانش آموزی در حل یک تست دین و زندگی، برداشت شخصی خود را دخالت می دهد زیرا این برداشت را دوست دارد و همین منجر می شود تا پاسخش اشتباه شود.

  • قفل شدن حافظه

    تصور کنید جواب یک سؤال شفاهی یا تستی، نوک زبانتان است اما نمی توانید آنرا به یاد بیاورید و یا بجای آن؛ اطلاعات دیگری در ذهن شما تداعی می شود. به این حالت می گویند قفل شدن ذهن. به عنوان مثال شما در حال پاسخ دادن به پرسشی هستید که در مورد آثار ابراهیم حاتمی کیاست اما ذهن شما آثار علی حاتمی را تداعی کرده و یا اصلاً چیزی را بخاطر نمی آورد.

  • ناپایداری حافظه

    تصور کنید شما امروز در سر کلاس درس مدرسه یا دانشگاه و یا یک سخنرانی مهم حاضر بوده اید و با وجود آنکه بخوبی جذب موضوع شده بودید. اما اکنون نمی توانید نکات اصلی صحبتهای سخنران را بخاطر بیاورید و یا اینکه در هنگام حل مسئله ای هستید اما یک فرمول یا نکته خاص و یا اسم یک نویسنده معروف را کاملاً فراموش کرده اید. اینها همگی نشانه بی ثباتی و ناپایداری حافظه هستند. در واقع بنابه دلایل مختلف حافظه شما در طول زمان ضعیف شده است و نیاز به بازسازی ذهنی دارد.

  • حواس پرتی

    شاید برایتان پیش آمده باشد که ندانید تلفن همراهتان را کجا گذاشته اید، یعنی حافظه شما نتوانسته اطلاعات آن مکان را بخوبی در خود ثبت کند و یا در حال پاسخ دادن به سؤال شماره ۱۴ هستید اما پرسش شماره ۱۵ ذهنتان را درگیر کرده است، به همین دلیل قادر به پاسخگویی به پرسش ۱۴ هم نیستید. این یکی از مشکلات بسیار بزرگ دانش آموزان و دانشجویان در آزمون های سراسری است. زیرا روانشناسان سازمان سنجش به عمد فاصله پرسش ها را بگونه ای قرار داده اند تا از این نقیصه فراگیر به نحو احسن استفاده نموده و داوطلبینی که دچار این مشکل هستند را از دور رقابت خارج کنند.

question