بازتاب نظر سینا تهرانی درباره یک اثر سینمایی در رسانه ها

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دپارتمان ها
  4. chevron_right
  5. دپارتمان مشاوره روانشناسی
  6. chevron_right
  7. مطالب روانشناسی
  8. chevron_right
  9. روانشناسی موفقیت
  10. chevron_right
  11. بازتاب نظر سینا تهرانی درباره یک اثر سینمایی در رسانه ها

یک روز قبل از اعلام نتایج برندگان جشنواره فیلم فجر امسال، آقای سینا تهرانی مربی و مشاور خانواده، تحصیلی و شغلی گروه درس زندگی، در اینستاگرام درس زندگی نظر شخصی خود را درباره اثر سینمایی « ایستاده در غبار » جناب محمدحسین مهدویان نوشته بود که بازتاب بسیار خوبی در سایتهای خبری ، تحلیلی و سینمایی داشته است. در ادامه متن خبر یکی از سایتها را برایتان گذاشته ایم و در پایان نیز لینک سایتهایی که این خبر را بازنشر نموده اند، قرار داده ایم، گفتنی است بعد از اعلام نتایج رسمی مشخص شد که اولین فیلم سینمایی جناب مهدویان یا همان فیلم « ایستاده در غبار » سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره و سه سیمرغ دیگر را از آن خود نموده است.

شبکه اطلاع رسانی دانا در روز ۲۱ بهمن ماه نوشت :
سینا تهرانی مشاور خانواده و تحصیلی در صفحه اینستاگرام گروه درس زندگی با انتشار پوستر اثر سینمایی «ایستاده در غبار» درباره این فیلم نوشته است:
من علاقه چندانی به سینمای داخلی ندارم، چون اغلب، موضوعات فیلم ها با حقایق موجود در جامعه فاصله بسیاری دارد. اما شخصا علاقه خاصی به آثار برخی از کارگردانان از جمله آقای ابراهیم حاتمی کیا، مجیدمجیدی و محمدحسین مهدویان دارم. بنده درسهای بزرگی از اثر قبلی جناب مهدویان یعنی « آخرین روزهای زمستان » کار بی نظیر این کارگردان متعهد،خوش فکر، با دانش و خلاق که روایتی زیبا و مستندگونه از زندگی نابغه جنگ یعنی شهید حسن باقری را به تصویرکشیده بود، آموختم ، درسهایی که حتی از بهترین اساتید دانشگاه استنفورد نیز نمی توان آموخت.

حال امروز، شاهد اثر بدیع و کار با ارزش دیگری به نام « ایستاده در غبار » از جناب مهدویان عزیز هستیم که من شخصاً از دیدن آن به وجد آمدم، کاری عمیق که نشان از تعهد و باورهای قلبی کارگردان آن می دهد ، باوری که توأم با تحقیق و مطالعه دقیق، بهره گیری از هوش و خلاقیت عالی و در عین حال بدون هیچ ادعایی تبدیل به اثری ماندگار و تأثیرگذار خواهد شد.
من تخصص سینمایی ندارم که بخواهم در این زمینه، اظهار نظر حرفه ای انجام دهم. اما به عنوان یک تماشاگر عادی معتقدم ، اگر هرکاری که وارد آن می شویم، با تمام وجود دغدغه ما شد، یعنی ما خود را جای مخاطب، مصرف کننده یک کالا یا خدمات و یا یک تماشاگر بگذاریم و با تمام وجود مشکلات او را درک نموده و در راستای حل آن ، محصول یا خدمات خود را عرضه کنیم، آن وقت دیگر نگران کسب درآمد بالا نیستیم زیرا محصول چنین دغدغه ای می شود، یک خودروی با کیفیت و امن ، یک غذای خوشمزه و سالم، یک میوه خوش طعم و با خاصیت، یک معالجه بی نظیر و امیدبخش ، یک مشاوره خانواده نجات بخش، یک مشاوره تحصیلی موفقیت ساز، یک فیلم موفق و تاثیرگذار، یک بازی فوق العاده و الهام بخش، آنوقت دیگر کسی نگران حساب بانکی اش یا میزان فروش محصولش نیست، زیرا تمرکز بر انجام کار متعهدانه و صحیح ، صادقانه و علمی، ثروت را نیز به دنبال خواهد داشت.
گفتنی است ، پیش از این نیز؛ فرهاد اصلانی، پیمان معادی و حبیب رضایی بازیگران کشورمان از فیلم سینمایی « ایستاده در غبار» تعریف کرده بودند.
این فیلم اولین اثر سینمایی محمدحسین مهدویان است که به زندگی احمد متوسلیان از فرماندهان دفاع مقدس می پردازد، فیلمنامه این اثر نیز توسط خود کارگردان به نگارش در آمده است. «حبیب اله والی نژاد» نیز تهیه کنندگی فیلم را بر عهده دارد و فیلم محصول سازمان هنری-رسانه ای اوج است. محمد حسین مهدویان پیش از این با ساخت اولین اثرش یعنی مجموعه «آخرین روزهای زمستان» که از شبکه یک سیما نیز پخش شده است، همه را شگفت زده کرده بود.
لازم به ذکر است، « ایستاده در غبار » نامزد دریافت چندین سیمرغ از جشنواره امسال فیلم فجر شده است. همچنین محمدحسین مهدویان نامزد دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی و فیلمنامه نویسی گردیده است.

لینک خبر فوق در شبکه اطلاع رسانی دانا : اینجا

 

question